Δημοσιεύσεις|

Η επικαιρότητα τρέχει και κάποια θέματα δεν μπορούν να μείνουν ασχολίαστα.

ΧΥΤΑ- ΧΥΤΥ: Η χρηματοδότηση των 600.000 ευρώ από το Υπουργείο είναι ένα ευχάριστο γεγονός, το οποίο όμως δεν πρέπει επουδενί να μας καθησυχάσει. Πρέπει να αναζητηθεί τουλάχιστον ακόμα 1 εκατομμύριο ευρώ, για ολοκληρωμένο έργο στον χώρο του ΧΥΤΑ.

Επίσης πολύ σημαντικό η τεχνική κατεύθυνση του έργου πρέπει πλέον να είναι προς την διαμόρφωση ΧΥΤΥ, ώστε εκεί να θάβονται υπολείμματα και όχι απορρίμματα, κάτι που θα μας εξυπηρετήσει για πάνω από 15 έτη, με ορθή χρήση και οργανωμένη ανακύκλωση. Σε αντίθετη περίπτωση, αν μείνουμε στην λύση του ΧΥΤΑ, σε 3 με 4 χρόνια θα έχουμε πάλι πρόβλημα και θα αναζητούμε πάλι πολλά εκατομμύρια ευρώ για να φτιάξουμε ΧΥΤΥ, ή για να μεταφέρουμε τα υπολείμματα μας σε άλλους γειτονικούς ΧΥΤΥ αφού πλέον όλοι οι ΧΥΤΑ της Αιτωλοακαρνανίας θα μετατραπούν σε ΧΥΤΥ.

Δεν πρέπει να μείνουμε πίσω, πρέπει να κάνουμε σωστούς βηματισμούς για μπροστά.

Παιδικοί σταθμοί: Σε όλη την Ελλάδα, οι παιδικοί σταθμοί ξεκινούν 1 Σεπτεμβρίου. Φέτος, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, στον Δήμο μας, οι παιδικοί σταθμοί αποφάσισαν να ξεκινήσουν 12 Σεπτεμβρίου, μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία, δημιουργώντας πολλά προβλήματα σε πολλές οικογένειες.

Ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί για ποιο λόγο υπήρξε αυτή η καθυστέρηση, ενώ η επίκληση γραφειοκρατικών λόγων, μόνο αστεία μπορεί να θεωρηθεί, αφού η ίδια γραφειοκρατία ισχύει για όλους τους παιδικούς σταθμούς της χώρας. Ο Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου και ο Δήμαρχος οφείλουν να απαντήσουν δημόσια γιατί υπήρξε αυτή η αδικαιολόγητη καθυστέρηση και ταλαιπωρία.

Εσωτερικός Έλεγχος Δήμων: Μια βασική λειτουργία για την εύρυθμη λειτουργία ενός οργανισμού είναι και αυτή του εσωτερικού ελέγχου. Απαραίτητη και χρήσιμη. Η νομοθεσία στην χώρα μας για τον εσωτερικό έλεγχο στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης υπάρχει από το 2006, ενώ αλλαγές έχουν γίνει το 2014 και 2021 με διευκρινιστικό πλαίσιο για τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες. Σε αρκετούς Δήμους υπάρχει το τμήμα αυτό επιτελώντας τις αρμοδιότητες χρόνια τώρα (π.χ. Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά). Για το συγκεκριμένο θέμα έχει χυθεί αρκετό μελάνι με πιο ρεαλιστική και αποδοτικά εφαρμόσιμη την άποψη συνδυασμού εσωτερικών στελεχών (δημοτικών υπαλλήλων) με την συνεργασία εμπειρογνώμονα. Πολύ σημαντικό είναι ο έλεγχος να μην εγκρίνεται από τον επικεφαλής του οργανισμού που ζητά τον έλεγχο (π.χ. Δήμαρχος), γιατί είναι και αυτός ελεγχόμενος (κάτι το οποίο οφείλει να αποτελέσει πρόταση πολιτικής για αλλαγή στο νομοσχέδιο του 2021 αν θέλουμε ο θεσμός να επιτύχει στην τοπική αυτοδιοίκηση).

Για ποιο λόγο η Δημοτική αρχή ενώ ανέλαβε από το 2019, διαπιστώνει τώρα αυτή την ανάγκη; Το θεσμικό πλαίσιο υπήρχε. Γιατί προχωρά τώρα και μάλιστα χωρίς να έχει συστήσει την ανάλογη μονάδα εντός του Δήμου μας;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κλείσιμο Παραθύρου Αναζήτησης